varmt

idag har det varit riktigt gott väder än så länge... och det bara kliar i fingrarna på mig. ville igentligen klippa gräset på baksidan men det får jag inte för min kära sambo. så jag plocka lite kvistar och skräp istället. men fick också för mig att trimma gräset runt träden och buskarna och det knakse jag kankse inte ha gjort för ni sitter jag här med värdens ryggvärk och kna knappt gå.... men jag får la skylla mig själv. minstänker att jag kommer få skäll av dennis sen när jag pratat med honom.

idag är det dags för andra besöket av föräldrar gruppen men jga skall inte gå. del för att jag inte trivdes där sist och jag tänker inte utsätta mig för mer obehag. jag har problem så det räcker känns det som..

Jag börjar tröttna på att vara gravid. det är tung och bökit och det är ofta magen är ivägen. kanske låter konstigt, men för mig innebär det inte bara fysiska problem utan psykiska med. det känns som jga varit gravid i ett år nu. och det är väldigt lång tid. jag vill komma igång igen. jobba vara till någon nytta. jag känner mig inte till så stor nytta eftersom jag inte kan hjälpa till med allt hemma och jobba. jag ska inte säga att jag stor trivdes på jobbet innan men jga var till någonn nytta och jga gjorde saker som andra människor uppsattade mycket.

jag skulle kunna föda idag om jag fick välja. bara för att slippa bära på barnet. att vara gravid är inte bara   bärandet utan även en stor maklöshet. det känns som jag inte kan skydda mitt barn nu jag har ju tyvärr fått den erfarenheten att vad som helst kan hända. och när man fött barnet så kan man skydda det på ett helt annat sätt....







pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0