föräldrar grupp

i tisdags spenderade vi halva dagen på mvc. först var det barnmorskan och allt var bra. järnvärdet ligger på 110 nu så det har gott upp. sen var det läkaren. jag skulle egentligen träffa min vanliga läkare men hon var borta av någon andledning. men denna läkaren var också bra. hon föreslog att man skulle göra ett ultraljud när jag är i vecka 36 och 38 också för säkerhets skull. vi får se hur det blir men hon skrev in det i journalen i alla fall.
sen var det dags för föräldrar gruppens första möte. vi var aldrig på det med Frida vi skulle börja gå när vi kom hem från polen. men jag vet inte riktigt vad jag skall säga. det var ju trevligt men jag vet inte om det är min grej. jag är inte orolig för att det skall göra ont att föda barn eller känna mig otillräcklig som mamma. för mig är det viktigt att barnet lever när jag föder det. reseten är skit samma för min del. men för dem är allt det viktigt och något dem oroar sig för varje dag. jag sa att det var mitt andra barn jag väntar men jag gick inte in mer på det. då hade jag väl skrämt livet ur dem. 
trots höst vädret tog jag mig i kragen och gick en skogspromenad. det var lite kämpigt men det gick framåt. rocky var överlycklig.







pyret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0