Nytt Hopp

 

En nu dag har kommit till Skepplanda och det väntades besök på mödravården idag.

Där gick allt bra. Barnmorskan skulle lyssna på hjärt ljuden men det gick inte så bra till att börja med eftersom barnet rörde mycket på sig men tillslut gick det. Och det lät alldeles utmärkt. Så det gav mig nytt hopp som jag kan leva på ett par veckor till.

Idag var vi såpass lata att vi åt thai mat. Gott var det och till efterätt blev det hembakad kladdkaka. Bara en massa mums.

Eftersom jag står utan bil letar vi nu efter en. Jag känner mig helt fast här fast jag inte behöver åka någon vart men det är just det om man skulle behöva åka. Vi får väll se vad det blir. Helst vill jag ha en kombi för det blir ju lättare med hunden. Men vi får väll se hur det blir med det. Min käraste är ju rätt kräsen när det gäller bilar. Det får inte vara en Volvo eller Saab. Och inte för gammal eller att bilen gott för långt. Så jag kan ju inte ställa allt för höga krav men det brukar bli bra så jag klagar inte. Men vi ska nog se till att jag har en bil till nästa vecka.

Min kära svärmor kom på igår att hon har en kompis här i Skepplanda som har egna hästar som behöver lite extra hjälp med ridning så vi var där på ett besök igår. Men innan vi kunde se hästarna fastnade vi i backen och kom inte fram pga. all snö. Och jag experten skulle backa tillbacka för att ta sats men då hamnade vi nästan i diket. Så vi fick tillkalla hjälp och tillslut lyckades vi få upp bilen men då fastnade vi istället i en liten grop men vi puttade på och till slut gick det. Så på lördag skall jag dit och prov rida. Vi får se.

 






Pyret...


Kommentarer
Postat av: Emelie D

Du har säkert en bil till nästa vecka ;-)

Snygg ny bakgrund här på bloggen :)

2010-01-15 @ 13:55:52
URL: http://emeliegoesblogging.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0