Byråkrati

 

Nu efter två månader har skatteverket kommit fram till att vi måste ha ett faderskapsintyg. Det tog alltså två månader för dem att konstatera det. Ja vad gör man då, jo vi har fått vända oss till familjerätten och dem i sin tur skall ha ett möte med hela gruppen så att det inte blir fel. Vi fick även en ny handläggare på skatteverket. Den andra orkade väll inte med oss. Jag menar vi vet inte hur man går till väga med folkbokföring av ett barn vi har ju aldrig varit med om det innan så det är ju klart att man ringer och frågar. Det e väll inte så konstigt. Hade jag och Dennis varit gifta hade det varit lättare för då säger svenska lagen att det är han som är faraden till Frida men bara för att vi är sambos blir det mycket svårare. Mycket konstigt tycker jag då man kan vara lita otrogen som gift som sambo. Helt sjuk. Jag säger bara jävla byråkrati. När det gäller sådan här saker hatar jag Sverige och jag börjar undra vilket lan jag igentligen bor i. både jag och Dennis måste skriva på ett papper på familjerätten. Det räcker inte med att både han och jag erkänner att det är han som är pappa. Jag menar båda var ju där när Frida tillverkades och båda va med i leken. Så det hjälper inte att vi säger till skatteverket dem måste ha ett papper…. Irriterande. Jag blev jätte arg i torsdags när Dennis ringde alla samtal. Det är ju bättre att han ringer jag tappar bara humöret och blir arg. Och då e det inte kul.

Jag har nu börjat på mitt nya jobb. Jag skall vara där i 3 mån till att börja med sen får vi se hur det blir. Jag har i alla fall överlevt en vecka nu och det är helt okej, men det var kämpigt förra veckan i och med att jag inte har jobbat heltid sen i maj någon gång, eftersom jag var halvt sjukskriven största delen av min graviditet. Så jag var helt utmattad efter jobbet. Men nu börjar det bli bättre och jag har fått upp tempot igen.

 

 

 

 

pyret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0