saknad

Jag har nu mera lärt mig att leva med saknaden. Men jag har också märkt att många har svårt att förstå vad det är jag saknar. Folk fattar ju att det är mitt barn men inte mycket mer än så. Jag saknar allt som har med Frida att göra. Men människor som inte vet vad jag går igenom har svårt att förstå. På något sätt kan dem inte leva sig in i känslorna och tankarna. Det ligget för långt bort för dem för att dem skall kunna sätta sig in i situationen. Visst man min mamma saknar ju sitt barnbarn, men hennes två friska barn finns ju här. Min mamma kan ju aldrig sätta sig i mina känslor för hon födde två friska barn som hon tog med sig hem. Hon slapp höra orden att vi ska obducera ditt barn för och se vad som var fel. Det är inte så kul och få höra att dem ska skära i mitt barn och dela kroppsdelar för att undersöka dem. Visst är inte det nått fel och jag är glad över att dem gjorde det för då fick jag ju veta vad som var fel. Men för mig är ju hon hel och alla kroppsdelar på plats.

Man kan inte sakna något du inte har känt eller upplevt eller lärt känna. Dennis saknar Frida men kanske på ett helt annat sätt än jag för det är ju ändå lite skillnad på moders känslor och fader känslor.

Även om du inte har känt eller lärt känna eller kan förstå så kan man alltid skänka en god tanke, till alla oss vars barn bor i himmelen, eller vad man b´nu ska kalla det för

 

 

 

pyret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0